Welkom bij mijn visie op leiderschap

Mijn naam is Wim Peeters – een energieke, betrokken en enthousiaste onderwijsprofessional.


Deze site laat zien hoe ik leiderschap in het onderwijs zie: wat ik belangrijk vind en welke principes mij richting geven.
In aanloop naar mijn sollicitatie als teamleider wil ik met deze site niet alleen mijn ervaring laten zien, maar vooral mijn visie. Want net als in het onderwijs, geloof ik in leiderschap dat begint met een helder doel, gedragen door waarden, gevoed door vertrouwen.

 

Goed leiderschap ontstaat met visie, menselijkheid en daadkracht. In mijn leiderschap wil ik een duidelijke richting combineren met ruimte voor groei. Ik zie het als een taak van een leider om mensen te verbinden, te versterken en vooruit te helpen – binnen een veilige en ambitieuze cultuur.

 

Mijn visie op leiderschap verdeel ik in vijf onderdelen:

Onderdelen

Leiding geven aan
professionals 

Iedere professional verdient ruimte om zichzelf te ontwikkelen, binnen een cultuur van vertrouwen, waardering en groei.

 

 

 

Leiding geven aan teams

Een goed team is gebouwd op vertrouwen, duidelijke afspraken en het vermogen om verschillen te benutten.

 

 

 

Leiding geven aan
verandering

Verandering in het onderwijs  vraagt tijd, duidelijkheid, vertrouwen en voortdurende reflectie

 

 

 

Leiding geven aan
onderwijs

Onderwijs moet betekenisvol, mensgericht en toekomstbestendig zijn. Ik geloof in maatwerk, maar ook in duidelijke kaders.

 

 

Leiding geven aan
jezelf

Leiderschap begint bij zelfkennis, reflectie en de bereidheid om altijd te blijven leren.

 

 

 

 

“Ik zie het als mijn rol om ruimte te bieden voor ontwikkeling, kaders te bewaken en tegelijkertijd aan te moedigen dat we sámen blijven verbeteren.”

Neem contact met mij op

Over mij

Mijn naam is Wim Peeters – onderwijsprofessional met een groot hart voor onderwijs.

 

In mijn lange tijd in het onderwijs heb ik in verschillende functies, op verschillende scholen en in samenwerking met landelijke organisaties een brede en diepe blik ontwikkeld op wat goed onderwijs vraagt en op wat goed leiderschap daarin betekent. Wat mij drijft, is het geloof dat onderwijs mensenwerk is. Elk kind telt en elke leerling verdient een eerlijke kans.